" volvemos en 5 minutos "


No fa molts de dies ja escrivia en un altre post sobre curiositats de la publicitat, o al menys que a mi m'ho semblen. Des ja fa un temps es pot veure als programes de la televisió que quan han de tallar per anar a la publicitat ho fan anunciant els minuts que tardaran en tornar: " volvemos dentro de 5 minutos". A mi em sembla molt curiós i fins i tot irrespectuós per als anunciants i autors dels espots. Si en general ens queixem de la quantitat d'espots que passen per la pantalla, una forma segura d'estalviar-te'ls es anunciant el temps que duraran aquests, d'aquesta manera pots tranquil·lament canviar de canal i tornar quan hagin acabat els anuncis; anuncis que no cal recordar son una font molt important d'ingressos de les televisions que, de moment la menys, son gratis. Els mateixos programes, la mateixa televisió en definitiva hauria de ser la primera interessada en que els anuncies es vegin com mes millor en tant que primera font per a la supervivència i negoci de l'empresa, llavors, quin sentit te que "conviden" a la gent a no veure'ls i canviar de cadena amb el risc de que mes d'un espectador ja no torne?. Algunes vegades per tal d'evitar això, el que fan es anunciar que durant la publicitat es veurà alguna "resolució" de la serie o programa que s'esta emetent ( normalment reality ). Alguna cosa semblant passa normalment amb les carreres de formula 1 i de motos, en aquest cas el que fan es obrir una pantalleta per emetre la publicitat mentre en una altra es pot continuar veient la carrera que a mes sol coincidir en els moments mes emocionants; si els espot estan pensats ( suposso) i pagats per a que es vegin amb la totalitat de la pantalla, i sense compartir aquesta amb unes altres imatges de mes interes en aquell moment, com es possible que no es respecte?. De la mateixa manera que existeixen els nivells d'audiència a traves dels audímetres sobre els programes, també es deu saber l'audiència especifica sobre els trams de publicitat que seria bo conèixer.
Un altre detall que trobo d'allò mes "tonto" en aquest mon es la invitació que molt sovint fan els presentadors que, quan anuncien la vinguda dels anuncis, ens diuen amb una gran exhibició d'originalitat, que aprofitem per anar al lavabo o la nevera i si el tall es mes llarg per a altres coses. Peró, passerell, que no te'n dones compte que estas anant contra la teva empresa i tu mateix?.
Ja ho vaig dir en l'anterior entrada, si els que en saben ( o cobren com si en sabessen ), que en això de la publicitat i màrqueting en son molts, els hi sembla be, a mi també.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Infraestructures: Promeses i compromisos

Tolerància i respecte