Blinko i la mare que els va parir
No fa gaires dies el bloc Som los que som ens alertava sobre una estafa mes de les que ens pot arribar pel mòbil. Pos be, ahir mateix al rebre la factura de Vodafone me n'he assabentat d'una altra que m'ha tocat de prop, tant de prop que em toca pagar-la.
Ja ho he dit al títol: La mare que els va parirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. ( "hu aveu vist" )
Aixi es, sembla ser que tot arrenca quant algú ( " corazón de buen alma") es baixa a traves del mòbil un joc, mitjançant l'enviament de tres SMS clar. En aquests moment i sense que un sigue conscient t'estas donant d'alta a un servei ( que no serveis de res ) que el que fan es enviar-te un parell de SMS diaris des del 55055 que, al moment d'obrir-los et carreguen 30 cèntims per missatge; si ho multipliquem per 30 dies resulta que la brometa d'aquestos M.P.* ( s'entén? ) t'està costant 18 Eures al mes ( cliqueu la foto de dalt).
Menejant-me per Internet he vist com hi ha gent que també denuncia que la mateixa enganyifa et pot vindre per haver donat el mòbil contestant innocentment algun joc, test etc. per Internet. El cas es que segons he pogut veure en els Webs que mes avall enllaço, el tema ja ve d'allun, d'anys. I ningú li posa el cascavell al gat, segurament que en algun lloc, que jo no se, deu dir que en el moment en que et baixes qualsevol cosa, joc, cançó, politono etc. automàticament ja estas accepta'n l'enviament posterior d'aquestos missatges, però el que es inconcebible i intolerable es que et cobren per uns SMS que t'envien al teu telèfon, no que els enviïs tu, i que per tant no es responsabilitat d'un, el que fasen altres que a mes, com es obvi, qualsevol t'ho pot fer. Tampoc crec que les companyies operadores haurien d'estar al marge d'aquests fets i no rentar-se les mans amb l'excusa que ells son intermediaris, clar que com el benefici es compartit.....; en qualsevol cas quant compres el mòbil ningú et diu que potser que et cobren per un uns missatges que tu no fas. D'això algun dia se li deia a cobrament revertit i sempre amb el consentiment previ del pagador.
El cas es que voltant i voltant he vist que en el cas de Blinko per donar-te de baixa del "servei" el que s'ha de fer es enviar un SMS amb la paraula BAJA al 5505 ( encara que el numero de receptor es el 55050) . Aixi ho vaig fer i automàticament vaig rebre el missatge de conformitat ( foto ). Esperem que així sigue.
Nomes desitjo que el que m'han tret a mi aixecant-me la camisa s'ho gasten en medecines, i si potser d'aquelles que fan una llaga al estomac millor.
Encara que podríem dir allò de " mal de muchos" però, mireu, mireu:
- La estafa de Blinko. Periodista digital 29/09/2006
- Fraude Blinko. La Vanguardia
* volia posar F.D.P., pero les mares no en deuen tindre cap culpa.
Ja ho he dit al títol: La mare que els va parirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. ( "hu aveu vist" )
Aixi es, sembla ser que tot arrenca quant algú ( " corazón de buen alma") es baixa a traves del mòbil un joc, mitjançant l'enviament de tres SMS clar. En aquests moment i sense que un sigue conscient t'estas donant d'alta a un servei ( que no serveis de res ) que el que fan es enviar-te un parell de SMS diaris des del 55055 que, al moment d'obrir-los et carreguen 30 cèntims per missatge; si ho multipliquem per 30 dies resulta que la brometa d'aquestos M.P.* ( s'entén? ) t'està costant 18 Eures al mes ( cliqueu la foto de dalt).
Menejant-me per Internet he vist com hi ha gent que també denuncia que la mateixa enganyifa et pot vindre per haver donat el mòbil contestant innocentment algun joc, test etc. per Internet. El cas es que segons he pogut veure en els Webs que mes avall enllaço, el tema ja ve d'allun, d'anys. I ningú li posa el cascavell al gat, segurament que en algun lloc, que jo no se, deu dir que en el moment en que et baixes qualsevol cosa, joc, cançó, politono etc. automàticament ja estas accepta'n l'enviament posterior d'aquestos missatges, però el que es inconcebible i intolerable es que et cobren per uns SMS que t'envien al teu telèfon, no que els enviïs tu, i que per tant no es responsabilitat d'un, el que fasen altres que a mes, com es obvi, qualsevol t'ho pot fer. Tampoc crec que les companyies operadores haurien d'estar al marge d'aquests fets i no rentar-se les mans amb l'excusa que ells son intermediaris, clar que com el benefici es compartit.....; en qualsevol cas quant compres el mòbil ningú et diu que potser que et cobren per un uns missatges que tu no fas. D'això algun dia se li deia a cobrament revertit i sempre amb el consentiment previ del pagador.
El cas es que voltant i voltant he vist que en el cas de Blinko per donar-te de baixa del "servei" el que s'ha de fer es enviar un SMS amb la paraula BAJA al 5505 ( encara que el numero de receptor es el 55050) . Aixi ho vaig fer i automàticament vaig rebre el missatge de conformitat ( foto ). Esperem que així sigue.
Nomes desitjo que el que m'han tret a mi aixecant-me la camisa s'ho gasten en medecines, i si potser d'aquelles que fan una llaga al estomac millor.
Encara que podríem dir allò de " mal de muchos" però, mireu, mireu:
- La estafa de Blinko. Periodista digital 29/09/2006
- Fraude Blinko. La Vanguardia
* volia posar F.D.P., pero les mares no en deuen tindre cap culpa.
Comentaris
A mi si m'ha funcionat.