" Bienvenido Mr. Marshall "


Ja fa uns mesos, amb el corresponent bombo i plateret digne de les millors ocasions, ens van anunciar tant des de la Generalitat, autoritats local i territorial fins a Cambra de Comerç que a la Ràpita, al llarg de l'estiu arribaria per primer cop un creuer setmanal d'una companyia que feia un circuit anomenat  Islas Baleares i que feia diferent escales: A la Ràpita arribà des de València, i d'aquí a Maó . 
El primer dels velers havia d'arribar el dimecres dia 9 però les circumstancies del vent ( van dir ) van fer impossible l'atracament i per tant, van haver de girar cua i posposar tant històric esdeveniment. 
Ahir dia 16 sí que, finalment, va ser possible. Cap allà les 8:30 del mati atracava al port rapitenc el veler star flyer . La premsa, se'n havia encarregat de traslladar convenientment aquell anunci de l'important fet; també la xifra de 200 passatges que se'ls devia donar. Consultant la pàgina Web de la pròpia empresa turística però, es pot veure que de passatgers només en poden ser 170, amb una setantena de tripulants, a banda . 
S'ha donat la dada de que "l'impacte econòmic " serà de 10.000 € . La xifra en si mateixa tampoc és cap cosa de l'altre món, certament; que millor això que res, veritat absoluta. Amb tot, incús no estic gens convençut que els 150 visitants de mitjana ( el primer n'han estat 115 )  arriben a deixar-se 60/70 € per cap .   
Tot el rebombori que ha aixecat i l'expectativa que han volgut donar-li al fet, no té res a veure amb la repercussió real per al poble i/o zona . Absolutament desproporcionat . Quan escoltava com els comerços es preparaven per a l'arribada, per la benvinguda ( Mr. Marsall ) etc. feia certa gràcia, la veritat. Estem parlant que la qüestió hotelera, per exemple, poca cosa en rascarà més enllà d'una Coca-Cola, un café o un pastisset ( això, repetint, perquè del veler, ja surten esmorzats ). Tenint en compte que l'estada és d'unes poques hores, no es queden a fer cap menjada ni a dormi, clar .
Tornant als hipotètics 10.000 €. Quin és l'impacte econòmic de tots els passatgers que al cap d'una setmana arriben, per exemple, en un altre mitja com pot ser els autocars ?. I una altra: 10.000 € és l'impacte ( a un sol lloc, això sí ) que deixen alguns dels banquets de boda de les desenes i desenes que es celebren al cap de l'any als restaurants de la Ràpita.  
Dit això, lo positiu: Allò de " que parlin d'un encara que sigui per a bé ". Efectivament, la qüestió es que entre que vindran, que no venen, que la setmana que ve, que ara sí que sí etc. Sant Carles de la Ràpita ha sortit força als mitjans de comunicació ( ahir mateix a TV3, que normalment surt poquet ) i que, en definitiva, s'ha donat a conèixer i que això, publicitariament, té un preu i que no s'ha pagat. Des d'este punt de vista, molt bé.  

Resumint. Massa soroll per a tan poques nous . Tot i que el fet en si mateix té la rellevància de ser la primera vegada, més enllà de la repercussió econòmica real i que, qui sap si en el futur, pot mirar-se com l'inici d'un camí que ha acabat fructificant de manera important





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Leonard Cohen

Mitjans públics ( i concertats ? )

Que pagui més qui més té