Publicitat supèrflua


........"és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització ", això es al menys el que diu, entre altres coses, la Viquipèdia sobre la publicitat. Aquesta activitat, com es prou visible, es manifesta pel que fa a les grans superfícies, supermercats, botigues d'electrodomèstics etc. a traves de fulletons amb color i profusió de fotografies sobre els seus productes i les ofertes que ofereixen als potencials compradors.
Ara no fa gaires setmanes un parell de grans superfícies van anunciar que deixarien de proporcionar bosses d'anses de plàstic a la clientela "per tal ( deien ells) de contribuir a no contaminar encara més el medi ambient". La iniciativa no es que sigui criticable, ara be, la mesura s'ha implantat per una contribució a la humanitat o per interessos econòmics?, Cal recordar que el cost per a un gran establiment en aquest concepte es considerable, sigui com sigui, benvinguda la mesura.
El que jo proposaria a les empreses es que també redueixin ( no anul·lar-les ) les despeses de nul·la productivitat com ara els milers i milers de fulletons de propaganda que es reparteixen per les bústies i van a parar a la brossa; ja no parlo de les que fan el seu servei en tant son llegides pels potencials consumidors, em refereixo a les que per desídia, mala distribució, repartiment o el que sigui es llencen directament. Com exemple puc dir que al bloc on visc que som 9 veïns, d'una determinada empresa, a la bústia del carrer me'n he trobat quaranta. Això tothom ho veiem totes les setmanes a molts de llocs.
Hi ha qui, parlant d'aquests temes que afecten a l'empresa privada, enseguida argumenten que " son empreses privades i per tant poden fer el que vulguin ". Totalment cert, ara, algú es tant innocent de pensar que aquesta manera de procedir no ens afecta a tots, on es pensen que reverteix el cost de la publicitat? Efectivament, com amb les bosses d'anses, damunt del producte.
Per cert, tot i dir abans que una bona part dels fulletons que es reparteixen compleixen la funció d'informar, no es menys cert que hi ha una cadena de supermercats que des del primer dia va adoptar la filosofia de no fer publicitat ni en paper ni als mitjans ni tans sols en forma de preus als establiments i no li anat gens malament. Em refereixo a Mercadona, clar.
Per altra part, segur que quan vinguin eleccions ( les que siguin) la gent, llavors si, dirà: " I si en llencen de diners ", també es veritat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Infraestructures: Promeses i compromisos

Tolerància i respecte