Infraestructures: Promeses i compromisos


El 31 de Gener de 2014, fa 6 anys, el Conseller de Territori,  Santi Vila, anunciava a Tortosa el desdoblament de la C-12 des de Jesús fins Vinallop i que entre altres detalls, preveia un túnel des de Jesús a la rotonda de Soldebre. D'aquell anunci, que havia d'executar-se abans d'acabar la legislatura i que representava una inversió de 106 milions d'euros. A l'any següent s'aprovava el traçat. Han passat cinc anys i res més se'n ha sabut. 

D'aquella promesa, només en queda la rotonda d'entrada a Jesús que la seva construcció sí sembla imminent.
Mai no sabrem, si no hagués hagut una marxa enrere en aquell projecte de la variant de la C-12 pel Canalet ( dalt Jesús i Roquetes ) si hauria estat executat i ara tindríem resolta la problemàtica per molts anys, si més no des d'Aldover fins Vinallop.  El que si sabem és que no tenim ni aquella variant ni el desdoblament anunciat per a Tortosa




Este mateixa setmana va vindre el Conseller successor de Vila, Damià Calvet, qui va anunciar una inversió de més 60 milions ( en cinc anys ) a la C12 entre Amposta i Lleida per tal de millorar-ne la "seguretat i competitivitat" i que entre altres solucions contempla el 2+1 carril. Això vol dir que en determinats trams ( una desena a les nostre terres d'entre els 12 totals ) hi haurà un tercer carril que serveix per als avançaments en els dos sentits. Hi ha qui ho veu perillós. Personalment, no ho veig malament. Sobre tot tenint en compte que es descarta ( la Generalitat, que no el territori ) el desdoblament general de l'eix  per als pròxims 5 anys, per no dir 20.

En qüestió d'infraestructures viaries ( també sanitàries ) al territori no hi ha manera de tirar endavant de manera decidida i definitiva. Ja sigui per falta de consens propi o per falta d'atenció, quan no discriminació de més enllà: del Sénia o del Coll de Balaguer. Cal recordar l'autovia Tortosa/l'Aldea o l'autovia A-7 ?. 
Un exemple de desídia i abandonament: la carretera del Poble Nou a la Ràpita, en este cas, de competència més "pròxima". 
No és menys cert, que les més grans obres en este sentit s'han fet en governs del tripartit a la Generalitat: carretera C-12/Horta de Sant Joan o el Pont Lo Passador o d'altres menys espectaculars però també efectives. També des del govern central, com ara lo Pont Roig de Tortosa i d'altres. 

Tornant al principi, i amb una reflexió al marge ( o no tant ). M'ha sobtat molt el generalitzat sentit acrític dels mitjans locals. Tret d'alguna puntual excepció, cap retret ni qüestionament (ni pregunta) per la desada al calaix d'aquella promesa de fa sis anys que havia de solucionar tots els problemes de transit a la C-12 a Ferreries i que "pacificaria" tant la circulació. 


Noticia publicada a l'Ebre esta setmana



http://baldana.blogspot.com/2012/09/variant-la-variant.html


   


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Veritat, posveritat...

Sorpresa i temor ( molta temor )