innocentada sobre bous


Avui, dia dels innocents, algun mitja com La Ser o el bloc La marfanta , i amb la complicitat ( o iniciativa, que no ho se ) del regidor de festes, ens han despertat amb l'anunci que per a les festes de la Cinta del 2.010 hi haurien Correbous pels carrers de Tortosa, a més a més passarien per allà on mes comerços hi ha i acabarien el recorregut a l'absis de la Catedral. Com ja he comentat a La Marfanta, la cosa te la seva originalitat però no cola. Tal com esta la cosa dels bous ara mateix, no crec que ningú s'atreveixi a aixecar la mà, i menys comunicar-ho a 10 mesos vista. A la radio hi afegien que els correbous es farien coincidir amb els dies de Novena. " Ahi es na".
El cas és que estirant del fil dels bous, la tradició, la plaça que existia a Remolins etc. he fet cap a l'hemeroteca de La Vanguardia i he trobat una noticia d'un incident que va hi haure amb la mare del que va ser alcalde de Madrid i Ministre el tortosí Alberto Bosch com protagonista, i que el diari va explicar el 31/08/1892 fent-se reso del que havia publicat Los Debates del Ebro de Tortosa.

«En la mañana de ayer, en el balneario de la Esperanza tuvo lugar un suceso que hubiese podido tener gravísimas consecuencias. Estaba la familia del señor Porcar despidiendo á nuestra distinguida amiga doña Antonia Fustagueras, madre de nuestro querido jefe don Alberto Bosch, que en carruaje regresaba á la Huerta, cuando soltándose un toro que estaban corriendo por las calles de Remolinos, embistió al carruaje y á la caballería clavando á ésta por dos veces el asta en la ingle. Al ver el toro, saltó del pescante el conductor huyendo á todo correr; y al sentirse herido el caballo emprendió desbocado una vertiginosa carrera que hubiera llegado hasta estrellarse en la cortadura que dá ingreso al teatro, sin la serenidad de la señora de Bosch, que cogiendo las riendas, pudo refrenar la caballería. Al ver el señor Porcar el riesgo que corría dicha señora, así como toda su familia, corrió á cerrar la verja, pero más ligero el toro habíala ya franqueado; entonces, cogiéndose de un trozo de cuerda que arrastraba el bicho, con el auxilio de sus dependientes, pudieron sujetarlo, causándole el roce de la cuerda, al alcalde de Barcelona, una herida en la mano y la dislocación de un dedo á uno de sus dependientes. La señora doña Antonia Fustegueras, no recibió, afortunadamente, daño alguno, aparte del susto consiguiente, saliendo el poco rato para su Huerta.Sentimos vivamente el disgusto de dicha señora así como de la familia del señor Porcar y nos felicitamos de que, como hubiese podido suceder, no haya tenido mayores consecuencias.»



Foto: Antiga plaça de bous de Remolins. Desmantellada al 1939. ( extreta del llibre 25 Anys de l'Associació de veïns Pintor Casanova de Remolins )



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Infraestructures: Promeses i compromisos

Tolerància i respecte