Donde dije digo.......
Fa uns quants mesos la cadena Carrefour va anunciar la seva iniciativa de deixar de donar les habituals bosses de plàstic a les caixes, on la clientela s'emporta la compra. Aquesta mesura va ser anunciada com una acció compromesa amb el medi ambient i a més, deien que part dels costos que s'estalviarien ho dedicarien a fins socials. Van fer una campanya amb l'eslògan " "Échale una mano al medio ambiente" ; també van dir que amb menys bosses "respiraríem més tranquils" ( com és pot veure a la foto del costat , en una campanya que després haurien de retirar per una denuncia ). Un altre missatge que van llançar era "Bolsas, caca".
Pos bé, set mesos després d'aquella altruista i conscienciadora iniciativa, aquesta s'ha acabat. Les bosses ja no son caca, no cal donar una mà al medi ambient i, el que és pitjor, tornarem a respirar intranquils.
El cert és que la competència més directa ( Mercadona, Eroski etc. ) no va adoptar aquesta política i, segon diuen des de la cadena francesa, alguns clients els han donat l'esquena i han canviat d'establiment. La qual cosa també diu poc de la consciencia ecològica de més de quatre, per cert. O es pensa la gent que si es tornen a donar bosses, el cost d'aquestes l'assumira l'empresa?
Que deu empari ( si és a temps ) als responsables de màrqueting de Carrefour i a qui va idear la campanya sense valorar els efectes, sobre tot sense calcular l'impacte si la competència no seguia el camí. Era estrany que cadenes com Mercadona, que esgarrapa costos fins i tot dels envasos - pel volum i forma d'aquests- no s'apuntes a "l'invent". Per altra part, tampoc calia fer molts estudis per saber que una cosa és el super de proximitat i l'altra una gran superfície on molts clients ( els que més importen, d'altra banda) no en tenen prou en portar una bossa o dos de casa, ni tan sols un parell de les que venien ells mateixos de ràfia o coto.
.
Que deu empari ( si és a temps ) als responsables de màrqueting de Carrefour i a qui va idear la campanya sense valorar els efectes, sobre tot sense calcular l'impacte si la competència no seguia el camí. Era estrany que cadenes com Mercadona, que esgarrapa costos fins i tot dels envasos - pel volum i forma d'aquests- no s'apuntes a "l'invent". Per altra part, tampoc calia fer molts estudis per saber que una cosa és el super de proximitat i l'altra una gran superfície on molts clients ( els que més importen, d'altra banda) no en tenen prou en portar una bossa o dos de casa, ni tan sols un parell de les que venien ells mateixos de ràfia o coto.
.
Comentaris