Uns, jutges. Altres, xulos/xiuladors


Molt ha pesar meu la tarda d'ahir dissabte em vaig convertir en involuntari protagonista d'un cúmul de circumstancies una mica surrealistes que potser no mereixeria més comentari però tinc ganes de contar-ho com exemple del que no hauria d'haver passat.
Érem al camp de futbol d'Amposta per presenciar l'enfrontament entre els juvenils d'allí i el Catalònia on juguen dos fills meus, tot anava com és habitual en aquest camp, primera part controlant, alguna que altra oportunitat i acabar golejats més o menys com sempre i cap a casa; però aquesta vegada l'anada cap a casa no seria tant tranquil·la ni resignada com és habitual. La culpa no ha estat ni dels ampostins ni del partit ni res relacionat amb la confrontació. La culpa ha estat de l'arbitre, el qual no és pot dir que hagi influït en el resultat però m'amarga't la tarda i part de la nit pel seu comportament fora de lloc.
A la segona part m'he posat darrera la porteria del Catalònia per tal de fer unes fotos a la nostra àrea, preveient, com sempre ens passa allí, que seria on es concentraria el joc. Després d'unes decisions de l'arbit, que jo he considerat equivocades com per exemple el no xiular una falta a favor tot just abans de sancionar amb penal al Catalonia etc., quant aquest estava a la línia de l'àrea gran davant meu, amb to irònic i sarcàstic li he dit: "arbit que et falta un curset, el corner ( a favor de l'Amposta ) que no has donat aquí mateix és motiu de presó"; i aquest m'ha contestat: "Calle desgraciat, si vinc aquí es tragara la càmera", jo li contesto " vine i dis-m'ho aquí, tranquil que ja ho sabrà el col·legi això " , no content amb l'insult, se'n va en busca del delegat de camp per queixar-se de la meva actitud i que fes alguna cosa. Jo no l'escoltat, clar, però segons una persona que estava prop, l'arbit li diu al delegat que avises la policia; ve a veurem este per a dir-me que em tranquil·litzes i jo lògicament al·lucino per l'actitud de l'arbit i del delegat, que si be entenc que atengui el requeriment del " jutge " tot plegat ho trobo patètic i esperpèntic , i li dic que m'estic posant nerviós nomes pel fet que em digui que em tranquil·litzi , perquè "jo ja estic tranquil ". Quan li pregunto si ha vist mai una cosa semblant en relació a l'arbit, lògicament, em diu que no. Li dic al delegat que entenc que a ell li convé estar millor amb l'arbit que amb mi. Fins i tot pot ser comprensible que l'arbit en un moment d'acalorament em conteste malament, cosa que no esta en les seves funcions, però be....El que no és acceptable és que vagi en busca del delegat.
Fa vora 15 anys que segueixo els partits del futbol base del Catalònia en els que han jugat mons fills, haure vist més de 300 partits i mai en cap d'ells he insultat cap arbit ni m'he posat mai amb el treball d'entrenadors i jugadors, i si a algú he cridat l'atenció ha estat al meus fills i sempre he intentat inculcar-los l'esportivitat sobre tot, però estic molt orgullós que un d'ells, avui, quan ha sentit que em deien desgraciat ha dit " desgraciat ho seràs tu, que ell no t'ha insultat " i en proba que li falta algun curset, en compte d'expulsar-lo per l'insult ( ara si ), encara que en defensa pròpia, li ha ensenyat la groga.
He estat dubtant en posar el nom de l'arbit, entenen que potser no val la pena, però finalment he decidit que, si ell ha tingut la barra i pocavergonya de posar-me en evidencia davant tots els espectadors jo tinc el dret de dir que es tracta de Gallego, sobre el qual crec que més d'un que llegeixi això ja sabrà del peu que calça. Per altra part al final del partit he tingut ocasió de parlar amb el vicepresident del col·legi ( territorial suposo ), Sr. Fatsini segons ell mateix s'ha identificat. Em diu, i això demostra la evidencia en que m'ha intentat deixar l'arbit, que " a mi m'han dit que vostè li ha dit de tot ", li explico la meva versió, i espero del col·legi el corresponent advertiment sinó sanció per la provocació i irresponsabilitat, en això que surt el " jutge " i encara em diu " digui-li, digui-li al col·legi " , insisteix que l'he insultat i em diu "sinverguenza" . Seguint els consells d'una persona d'Amposta, família i altres aficionats d'aplicar el meu coneixement de persona més gran, ho deixo anar. Com no podia ni devia ser d'altra manera.
És evident que el desitjable hagués estat no haver fet cap observació a l'arbit en cap sentit, però el que no és pot permetre és que aquest respongui d'aquesta forma a una observació puntual, concreta i excepcional, i a més sense cap greu falta al respecte. No costaria massa trobar qui pensa que, inclús amb falta al respecte greu, l'arbit no esta per a entrar al drap de cap provocació amb el public. Quantes ocasions no tenen d'avisar als delegats de camp davant comportament d'aficionats que molesten, increpen i insulten greument per exemple als portes rivals i no actuen de cap manera per a evitar-ho. Al cap i a la fi, gratis no ho fan. Ho he trobat autènticament indignant.
Soc conscient de la relativa importància de tot plegat, però per altra part, emprenya molt que hagis de passar per una cosa que no és i, a l'acabament del partit, tinguis que anar donant explicacions, per interes propi i per satisfer curiositats.

Potser val més acabar-ho amb una mica d'humor................
Imaginem-nos que m'hagués trobat en un lloc inaccessible per al delegat; aquest hagués tingut d'anar al micròfon de la megafonia del camp, i més o menys l'avís hauria sigut: "Atenció, preguem a l'espectador que molesta a l'arbit que s'abstingui de fer-ho, que esta enfadat i farà que s'empasse la càmera " .
El pròxim dia que em trobi amb el mateix arbit haure d'agafar la càmera de butxaca.
.
Tot i disposar d'un bloc dedicat precisament al juvenil del Catalònia, he preferit deixar aquest comentari aquí perquè crec que el tema s'ensurt una mica de l'àmbit estrictament "futbolero".

Comentaris

Unknown ha dit…
jajajaja!! lo senyor gallego ja la torna a liar, a l'aldea esta inavilitat i no se kuan fa ke no se li veu el pel, tot perque va di que l'entrenado meu de l'any pasat li volia pegar, cosa que no es aixi (ara es entrenado de lamater de lamposta, ke per ser sur a la primera foto de les 3 kas fikat, ximo ami akest kap de setmana ens fan un gol en fora de joc, li comento el reglament ja que sok arbit tambe, i em va d'acort tens rao mei ekivokat el gol no avia de pujar al marcador, pero ets un invesil!! em vaix akalenta tant ke vaix teni ke demana el canvi, ja ke em vaix keda a kuadros en la educacio mes ke bona ke sempre els trakto, ximo et dixo el meu correu i si vols menvies algo, el meu tio es el president darbits de tortosa. christian13pani@hotmail.com

i no takalentes lo cap, molts sols piten per els dines, i no tenen ni idea. (soc pani de laldea en lo conte del curro)
ximo ha dit…
merci per l'oferiment, Christian, el que pots fer si bé al cas és passar-li l'adreça de l'entrada al bloc i que s'ho llegeixi si vol.

http://baldana.blogspot.com/2010/03/uns-jutges-altres-xulosxiuladors.html
Unknown ha dit…
ok ximo, ja li pasare al meu tio i aveam, potse se li faigue algo para ke rekapasite, pero en lo mal darbits ke van nose nose, pero als 1ers ekips ja no pita de tan ke larmat.

Entrades populars d'aquest blog

Infraestructures: Promeses i compromisos

Tolerància i respecte