Callejeros i Comando Actualidad



Sobre aquests dos programes d'èxit he trobat un interessant article de Paco Roda, historiador i treballador social. La primera part la reprodueixo més avall, i la resta es pot llegir a Google docs clicant al final del Post.
Per la meva part voldria afegir que, a pesar de tot, son dels programes que m'enganxen juntament amb altres semblants de forma i estil, com per exemple Quien vive ahí de La Sexta. Es molt curiós, pel que fa al que mostra espectaculars cases, no tinc gens clar quin es l'efecte que pot provocar als espectadors: ràbia, enveja, impotència, constatació de la injustícia existent? O potser tot plegat?. Quant als que mostren misèria i desolació ( que son més que els altres ), que provoquen? Pos si, efectivament, menys enveja, tot el demés, també, sobre tot la constatació de la injustícia, misèria i pobresa imperant ( ara no parlarem de la buscada i de vegades sembla que volguda, que també n'hi ha ). Sovint em pregunto, que deu remoure més les consciencies, l'opulència i luxe superflu dels que "Viven Ahí" o la indigència d'altres que ni viuen?. Es possible que la balança quedi equilibrada ( quant a les conseqüències ) i mentre en un cas el primer que ens ve al cap és " no hi ha dret " en l'altre sigui....." veus si estem be ".

PROSTITUCIÓN, drogas, pobreza extrema, abandono de menores, violencia de género y degenerada, chabolismo intensivo y extensivo, reyertas callejeras, chute de heroína en primer plano, gentes desdentadas, poblados gitanos, casas en ruinas ocupadas, barrios denigrados de la periferia, chatarra, suciedad, menores descalzos entre basura, perros sarnosos, hacinamiento familiar, inmigración desprotegida, gente sin techo al calor del cartón-colchón, biografías rotas por la miseria, el alcohol y el abandono, melancolías fúnebres. Éstas y otras tragedias diarias que sacuden las vidas de miles de ciudadanos excluidos de la centralidad de la ciudadanía y de la renunciación por decreto social, son la base argumental e informativa de dos programas televisivos de alto impacto emocional y elevados índices de audiencia. Eso dicen sus productores. La Cuatro con Callejeros y La 1 con Comando Actualidad abanderan el buenrollismo social con su aparente denuncia social de alto voltaje. Los dos han convertido la degradación social y personal en la salsa rosa de la pobreza y la exclusión más extrema, los dos alardean de pionerismo informativo, los dos muestran a sus respectivos reporteros y reporteras como avezados aventureros inmersos en la jungla de la miseria. Gente de prestigio, dicen, que se la juega para mostrar la nostalgia de la muerte en un escenario donde la actualidad suprema del dolor se convierte en espectáculo........

Per continuar llegint, clicar aquí



Comentaris

susi ha dit…
en el programa de ayer vi una mujer joven de raza gitana en un descampado con sus niños pequeños .hacer algo por ayudarlos .se me encoge el corazon de verlos.tengo 3 hijos y yo no puedo ver eso.muchas gracias.
susi ha dit…
en el programa de ayer vi una mujer joven de raza gitana en un descampado con sus niños pequeños .hacer algo por ayudarlos .se me encoge el corazon de verlos.tengo 3 hijos y yo no puedo ver eso.muchas gracias.

Entrades populars d'aquest blog

Infraestructures: Promeses i compromisos

Tolerància i respecte